Regulamin wynajmu apartamentów/domów na pobyt wypoczynkowy
Definicje
- Firma "Domy Laguna"wiadczšce usługi wynajmu apartamentów i domów.
- Klient - osoba fizyczna lub prawna posiadajšca zdolnoć do czynnoci prawnych w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
- Apartament - lokal mieszkalny w domu lub apartamentowcu, szczegółowo opisany w ofercie przedstawionej na stronie internetowej.
- Zarzšdca - osoba reprezentujšca Firmę, upoważniona do zarzšdzania apartamentami.
- Formularz rezerwacyjny - dokument stanowišcy formę rezerwacji apartamentu na pobyt czasowy.
- Zaliczka - kwota pieniężna stanowišca częć wynagrodzenia za wynajem, jednorazowy koszt przygotowania apartamentu.
- Kaucja - suma pieniężna wpłacana w dniu przyjazdu u Zarzšdcy; zwracana w dniu wyjazdu, jeżeli nie zostanš stwierdzone braki lub/i szkody w apartamencie.
- Tabela sezonów - stanowi załšcznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
- Tabela usług dodatkowych - stanowi załšcznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
Postanowienia ogólne
Firma owiadcza, że jest uprawniona do wiadczenia usług czasowego wynajmu apartamentów na krótkotrwałe pobyty wypoczynkowe.
Rezerwacja
- Oferta dostępnych apartamentów znajduje się na stronie internetowej www.laguna-apartamenty.pl;
- Rezerwacji apartamentów można dokonywać on-line na stronie www.laguna-apartamenty.pl, drogš elektronicznš lub telefonicznie.
- Rezerwacja następuje po odesłaniu mailem lub drogš pocztowš wypełnionego formularza rezerwacyjnego.
- W przypadku, gdy rezerwacja dotyczy pobytu do 7 nocy, Klient zobowišzany jest wpłacić równowartoć 3 nocy tytułem zaliczki.
- W przypadku, gdy rezerwacja dotyczy pobytu powyżej 7 nocy, Klient zobowišzany jest wpłacić 35% wartoci rezerwacji tytułem zaliczki.
- Zaliczka powinna być wpłacona na rachunek Firmy podany w formularzu w terminie 48 godzin od dokonanej rezerwacji.
- Firma lub Zarzšdca przesyła ostateczne potwierdzenie rezerwacji na adres podany przez Klienta, nie póniej niż w terminie 48 godzin od daty wpływu zaliczki na rachunek bankowy Firmy.
- Pozostała częć opłaty powinna być wpłacona na rachunek Firmy najpóniej w dniu przyjazdu lub gotówkš u Zarzšdcy, z zastrzeżeniem pkt 8.
- W przypadku rezerwacji na 7 dni lub krócej przed przyjazdem, Klient zobowišzany jest przesłać dowód wpłaty mailem do 24 godzin przed datš przyjazdu. W przeciwnym wypadku rezerwacja nie jest gwarantowana.
Opłata za wynajem
- Opłata za wynajem jest podana w formularzu rezerwacyjnym.
- Opłata zawiera obowišzujšcy 8% podatek od towarów i usług.
- Opłata za wynajem obejmuje:
- pobyt w apartamencie osób w liczbie ustalonej w formularzu,
- media zużywane przez Klienta,
- pranie pocieli i ręczników,
- sprzštanie końcowe.
- Opłata nie obejmuje: sprzštania dodatkowego, dodatkowej wymiany bielizny i ręczników, pobytu zwierzęcia oraz kosztów parkingu w garażu lub miejscu postojowym, wypożyczenia łóżeczka dziecięcego oraz opłaty klimatycznej. Wysokoć opłat za usługi dodatkowe zawiera załšcznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
Zmiana rezerwacji
- Klient może dokonać zmiany rezerwacji, pod warunkiem, że w nowym terminie będš dostępne apartamenty w standardzie zaakceptowanym przez Klienta, na następujšcych warunkach:
- w przypadku zmiany rezerwacji do 60 dni przed terminem przyjazdu - opłata za zmianę rezerwacji wynosi 100,- zł, lub jej równowartoć w innej walucie;
- w przypadku zmiany rezerwacji od 60 do 30 dnia przed przyjazdem Klient ponosi koszty w wysokoci 100,- zł lub jej równowartoci w innej walucie i równowartoć wpłaconej zaliczki.
- w przypadku zmiany rezerwacji od 30 do 1 dnia przed przyjazdem Klient ponosi pełne koszty anulacji rezerwacji zgodnie z jej warunkami zaakceptowanymi podczas rezerwacji na stronie internetowej.
- Klient nie ponosi żadnych kosztów w przypadku zmiany rezerwacji w cišgu 72 godzin od daty dokonania rezerwacji .
- W przypadku wybrania nowego terminu przypadajšcego w droższym sezonie wymagana jest dopłata różnicy w cenie, zgodnie z Tabelš sezonów.
Anulowanie rezerwacji
- Dopuszcza się możliwoć anulowania rezerwacji bez ponoszenia kosztów, o ile Klient wskaże nowego Klienta na ten sam apartament w tym samym czasie.
- W przypadku anulowania rezerwacji na 61 dni przed przyjazdem Klient ponosi koszty rezerwacji w wysokoci wpłaconej zaliczki, jednak nie mniej niż 100,- złotych lub jej równowartoć.
- W przypadku dokonania rezerwacji i braku wpłaty zaliczki oraz braku anulacji dokonanej rezerwacji w cišgu 2 dni od jej poczynienia, Klient zobowišzany jest uicić opłatę manipulacyjnš w wysokoci 100,- zł na konto Firmy (nie dotyczy rezerwacji dokonanej 48 godzin przed przyjazdem).
- W przypadku anulowania rezerwacji na 48 godzin przed planowanym przyjazdem Klient winien uicić 100% płatnoci za wynajem.
- W przypadku anulowania rezerwacji między 60 a 35 dniem przed przyjazdem Klient ponosi koszty rezerwacji w wysokoci 50% całej wartoci rezerwacji, którš powinien wpłacić w terminie 7 dni od dnia dokonania anulowania tej rezerwacji, na rachunek wskazany na formularzu. W przypadku, gdy opłata za rezerwację nie została dokonana w całoci Firma może żšdać zapłaty 50% opłaty, a w przypadku, gdy Klient dokonał wpłaty Firma może dokonać potršcenia należnej jej kwoty.
- W przypadku anulowania rezerwacji między 34 a 2 dniem przed przyjazdem Klient ponosi koszty rezerwacji w wysokoci 90% wartoci całej rezerwacji, którš powinien wpłacić na rachunek wskazany na formularzu. W przypadku, gdy Klient uicił już opłatę za pobyt Firma może potršcić koszty rezerwacji w wysokoci 90% wartoci całej rezerwacji, natomiast w przypadku, gdy wpłata nie została dokonana Firma ma prawo żšdać zapłaty 90% wartoci całej rezerwacji .
- W przypadku anulowania rezerwacji na 24 godziny przed przyjazdem Klient zobowišzany jest do pokrycia 100% wartoci rezerwacji za wynajem.
Zasady przekazywania i odbioru apartamentu
- Klient oczekiwany jest w pierwszym dniu pobytu od godziny 15.00, a powinien wyprowadzić się do godziny 10.00 w dniu wyjazdu, chyba że inaczej uzgodniono z Zarzšdcš.
- Odbiór kluczy do apartamentu przez Klienta następuje po wczeniejszym dokonaniu wszystkich opłat, tj: uzupełnieniu opłaty za wynajem i w przypadku rezerwacji w domach - wpłaceniu kaucji stanowišcej zabezpieczenie rozliczeń z tytułu ewentualnych strat w wyposażeniu lub uszkodzeń substancji apartamentu.
- Po przejęciu apartamentu Klient ponosi pełnš odpowiedzialnoć za znajdujšce się w apartamencie elementy wyposażenia. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek braków lub uszkodzeń Klient ma obowišzek ich zgłoszenia, najpóniej w dniu następnym od dnia przekazania kluczy. Spis elementów wyposażenia wnętrz znajduje się w każdym pokoju w widocznym miejscu.
- Podczas odbioru kluczy przez Zarzšdcę, po zakończonym okresie najmu zostanš przeprowadzone oględziny stanu wyposażenia Apartamentu. Odmowa udziału w oględzinach nie zwalnia Klienta z ewentualnej odpowiedzialnoci za stwierdzone szkody.
- W przypadku stwierdzenia braków i szkód w Apartamencie Firma uprawniona jest do potršcenia z kaucji należnego wynagrodzenia.
- W przypadku, gdy straty z tytułu uszkodzeń lub braków w wyposażeniu będš wyższe od pobranej kaucji, Firma ma prawo dochodzić wszystkich udokumentowanych kosztów przywrócenia do stanu pierwotnego.
- Jeżeli po upływie terminu najmu albo po wypowiedzeniu Klient nadal używa apartamentu bez zgody Firmy, poczytuje się, że opłata za najem bezumowny wynosi 3 krotnoć opłaty zwykłej.
Zasady obowišzujšce w czasie pobytu
- Klient zobowišzany jest do należytego zabezpieczania apartamentu (tj. zamykania drzwi i okien, starannego przechowywania kluczy. W przypadku zagubienia kluczy Zarzšdca ma prawo potršcić z kaucji kwotę 100 zł lub jej równowartoć.
- W apartamencie może mieszkać maksymalnie tylko taka iloć osób jaka, została ustalona w formularzu.
- Pobyt zwierzšt musi być uzgodniony z Zarzšdcš i może wišzać się z dodatkowš opłatš.
- W przypadku przekroczenia iloci zamieszkałych osób, stwierdzenia dewastacji lub rażšcego naruszenia miru domowego (w szczególnoci ciszy nocnej od godz 6.00 do 22.00), może to skutkować rozwišzaniem umowy w trybie natychmiastowym lub/i dopłatš. W takim przypadku Klientowi nie należy się zwrot kosztów wynajmu.
- Wczeniejszy wyjazd Klienta nie zobowišzuje Firmy do zwrotu opłaty za wynajem.
- Firma nie ponosi odpowiedzialnoci za utratę rzeczy pozostawionych przez Klienta w Apartamencie lub skradzionych z niego rzeczy w wyniku włamania, a także za ewentualne uszkodzenia samochodu na miejscu parkingowym lub garażu.
Postanowienia dodatkowe
- Klient podczas całego pobytu w godzinach od 8.00 do 18.00 pod specjalnym telefonem nr 91 311 11 12 może zgłaszać ewentualne awarie lub szkody.
- W przypadku, gdy Firma nie może wywišzać się z umowy wynajmu, ma ona obowišzek zaoferować Klientowi apartament w tym samym terminie o podobnym standardzie. Jeżeli Klient nie zaakceptuje zmiany Firma zwróci mu wszystkie wniesione opłaty. Klient ma prawo żšdać 20% opłaty tytułem odszkodowania za niewykonanie umowy niezależnie od zwrotu wpłaconych rodków. Nie dotyczy to okolicznoci, za które firma nie ponosi odpowiedzialnoci, a powstałe w wyniku siły wyższej tj. wojna, trzęsienie ziemi, powód, tsunami, pożar itp.
- Wszelkie dane osobowe Klientów będš przetwarzane wyłšcznie w celu realizacji rezerwacji oraz w celach marketingowych, zgodnie z postanowieniami Ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997r.
- Klient dokonujšc rezerwacji wyraża zgodę na umieszczenie swoich danych osobowych w bazie Firmy.
- W sprawach nie uregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mieć będš przepisy Kodeksu cywilnego.