Ogólne warunki
Regulamin wynajmu apartamentów/domów na pobyt wypoczynkowy
Definicje
- Firma "Domy Laguna" świadczące usługi wynajmu apartamentów i domów.
- Klient - osoba fizyczna lub prawna posiadająca zdolność do czynności prawnych w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
- Apartament - lokal mieszkalny w domu lub apartamentowcu, szczegółowo opisany w ofercie przedstawionej na stronie internetowej.
- Zarządca - osoba reprezentująca Firmę, upoważniona do zarządzania apartamentami.
- Formularz rezerwacyjny - dokument stanowiący formę rezerwacji apartamentu na pobyt czasowy.
- Zaliczka - kwota pieniężna stanowiąca część wynagrodzenia za wynajem, jednorazowy koszt przygotowania apartamentu.
- Kaucja - suma pieniężna wpłacana w dniu przyjazdu u Zarządcy; zwracana w dniu wyjazdu, jeżeli nie zostaną stwierdzone braki lub/i szkody w apartamencie.
- Tabela sezonów - stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
- Tabela usług dodatkowych - stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
Postanowienia ogólne
Firma oświadcza, że jest uprawniona do świadczenia usług czasowego wynajmu apartamentów na krótkotrwałe pobyty wypoczynkowe.
Rezerwacja
- Oferta dostępnych apartamentów znajduje się na stronie internetowej www.laguna-apartamenty.pl;
- Rezerwacji apartamentów można dokonywać on-line na stronie www.laguna-apartamenty.pl, drogą elektroniczną lub telefonicznie.
- Rezerwacja następuje po odesłaniu mailem lub drogą pocztową wypełnionego formularza rezerwacyjnego.
- W przypadku, gdy rezerwacja dotyczy pobytu do 7 nocy, Klient zobowiązany jest wpłacić równowartość 3 nocy tytułem zaliczki.
- W przypadku, gdy rezerwacja dotyczy pobytu powyżej 7 nocy, Klient zobowiązany jest wpłacić 35% wartości rezerwacji tytułem zaliczki.
- Zaliczka powinna być wpłacona na rachunek Firmy podany w formularzu w terminie 48 godzin od dokonanej rezerwacji.
- Firma lub Zarządca przesyła ostateczne potwierdzenie rezerwacji na adres podany przez Klienta, nie później niż w terminie 48 godzin od daty wpływu zaliczki na rachunek bankowy Firmy.
- Pozostała część opłaty powinna być wpłacona na rachunek Firmy najpóźniej w dniu przyjazdu.
- W przypadku rezerwacji na 7 dni lub krócej przed przyjazdem, Klient zobowiązany jest przesłać dowód wpłaty mailem do 24 godzin przed datą przyjazdu. W przeciwnym wypadku rezerwacja nie jest gwarantowana.
Opłata za wynajem
- Opłata za wynajem jest podana w formularzu rezerwacyjnym.
- Opłata zawiera obowiązujący 8% podatek od towarów i usług.
- Opłata za wynajem obejmuje:
- pobyt w apartamencie osób w liczbie ustalonej w formularzu,
- media zużywane przez Klienta,
- pranie pościeli i ręczników,
- sprzątanie końcowe.
- Opłata nie obejmuje: sprzątania dodatkowego, dodatkowej wymiany bielizny i ręczników, pobytu zwierzęcia oraz kosztów parkingu w garażu lub miejscu postojowym, wypożyczenia łóżeczka dziecięcego oraz opłaty klimatycznej. Wysokość opłat za usługi dodatkowe zawiera załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
Zmiana rezerwacji
- Klient może dokonać zmiany rezerwacji, pod warunkiem, że w nowym terminie będą dostępne apartamenty w standardzie zaakceptowanym przez Klienta, na następujących warunkach:
- w przypadku zmiany rezerwacji do 60 dni przed terminem przyjazdu - opłata za zmianę rezerwacji wynosi 100,- zł, lub jej równowartość w innej walucie;
- w przypadku zmiany rezerwacji od 60 do 30 dnia przed przyjazdem Klient ponosi koszty w wysokości 100,- zł lub jej równowartości w innej walucie i równowartość wpłaconej zaliczki.
- w przypadku zmiany rezerwacji od 30 do 1 dnia przed przyjazdem Klient ponosi pełne koszty anulacji rezerwacji zgodnie z jej warunkami zaakceptowanymi podczas rezerwacji na stronie internetowej.
- Klient nie ponosi żadnych kosztów w przypadku zmiany rezerwacji w ciągu 72 godzin od daty dokonania rezerwacji .
- W przypadku wybrania nowego terminu przypadającego w droższym sezonie wymagana jest dopłata różnicy w cenie, zgodnie z Tabelą sezonów.
Anulowanie rezerwacji
- Dopuszcza się możliwość anulowania rezerwacji bez ponoszenia kosztów, o ile Klient wskaże nowego Klienta na ten sam apartament w tym samym czasie.
- W przypadku anulowania rezerwacji na 61 dni przed przyjazdem Klient ponosi koszty rezerwacji w wysokości wpłaconej zaliczki, jednak nie mniej niż 100,- złotych lub jej równowartość.
- W przypadku dokonania rezerwacji i braku wpłaty zaliczki oraz braku anulacji dokonanej rezerwacji w ciągu 2 dni od jej poczynienia, Klient zobowiązany jest uiścić opłatę manipulacyjną w wysokości 100,- zł na konto Firmy (nie dotyczy rezerwacji dokonanej 48 godzin przed przyjazdem).
- W przypadku anulowania rezerwacji na 48 godzin przed planowanym przyjazdem Klient winien uiścić 100% płatności za wynajem.
- W przypadku anulowania rezerwacji między 60 a 35 dniem przed przyjazdem Klient ponosi koszty rezerwacji w wysokości 50% całej wartości rezerwacji, którą powinien wpłacić w terminie 7 dni od dnia dokonania anulowania tej rezerwacji, na rachunek wskazany na formularzu. W przypadku, gdy opłata za rezerwację nie została dokonana w całości Firma może żądać zapłaty 50% opłaty, a w przypadku, gdy Klient dokonał wpłaty Firma może dokonać potrącenia należnej jej kwoty.
- W przypadku anulowania rezerwacji między 34 a 2 dniem przed przyjazdem Klient ponosi koszty rezerwacji w wysokości 90% wartości całej rezerwacji, którą powinien wpłacić na rachunek wskazany na formularzu. W przypadku, gdy Klient uiścił już opłatę za pobyt Firma może potrącić koszty rezerwacji w wysokości 90% wartości całej rezerwacji, natomiast w przypadku, gdy wpłata nie została dokonana Firma ma prawo żądać zapłaty 90% wartości całej rezerwacji .
- W przypadku anulowania rezerwacji na 24 godziny przed przyjazdem Klient zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości rezerwacji za wynajem.
Zasady przekazywania i odbioru apartamentu
- Klient oczekiwany jest w pierwszym dniu pobytu od godziny 15.00, a powinien wyprowadzić się do godziny 10.00 w dniu wyjazdu, chyba że inaczej uzgodniono z Zarządcą.
- Odbiór kluczy do apartamentu przez Klienta następuje po wcześniejszym dokonaniu wszystkich opłat, tj: uzupełnieniu opłaty za wynajem i w przypadku rezerwacji w domach - wpłaceniu kaucji stanowiącej zabezpieczenie rozliczeń z tytułu ewentualnych strat w wyposażeniu lub uszkodzeń substancji apartamentu.
- Po przejęciu apartamentu Klient ponosi pełną odpowiedzialność za znajdujące się w apartamencie elementy wyposażenia. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek braków lub uszkodzeń Klient ma obowiązek ich zgłoszenia, najpóźniej w dniu następnym od dnia przekazania kluczy. Spis elementów wyposażenia wnętrz znajduje się w każdym pokoju w widocznym miejscu.
- Podczas odbioru kluczy przez Zarządcę, po zakończonym okresie najmu zostaną przeprowadzone oględziny stanu wyposażenia Apartamentu. Odmowa udziału w oględzinach nie zwalnia Klienta z ewentualnej odpowiedzialności za stwierdzone szkody.
- W przypadku stwierdzenia braków i szkód w Apartamencie Firma uprawniona jest do potrącenia z kaucji należnego wynagrodzenia.
- W przypadku, gdy straty z tytułu uszkodzeń lub braków w wyposażeniu będą wyższe od pobranej kaucji, Firma ma prawo dochodzić wszystkich udokumentowanych kosztów przywrócenia do stanu pierwotnego.
- Jeżeli po upływie terminu najmu albo po wypowiedzeniu Klient nadal używa apartamentu bez zgody Firmy, poczytuje się, że opłata za najem bezumowny wynosi 3 krotność opłaty zwykłej.
Zasady obowiązujące w czasie pobytu
- Klient zobowiązany jest do należytego zabezpieczania apartamentu (tj. zamykania drzwi i okien, starannego przechowywania kluczy. W przypadku zagubienia kluczy Zarządca ma prawo potrącić z kaucji kwotę 100 zł lub jej równowartość.
- W apartamencie może mieszkać maksymalnie tylko taka ilość osób jaka, została ustalona w formularzu.
- Pobyt zwierząt musi być uzgodniony z Zarządcą i może wiązać się z dodatkową opłatą.
- W przypadku przekroczenia ilości zamieszkałych osób, stwierdzenia dewastacji lub rażącego naruszenia miru domowego (w szczególności ciszy nocnej od godz 6.00 do 22.00), może to skutkować rozwiązaniem umowy w trybie natychmiastowym lub/i dopłatą. W takim przypadku Klientowi nie należy się zwrot kosztów wynajmu.
- Wcześniejszy wyjazd Klienta nie zobowiązuje Firmy do zwrotu opłaty za wynajem.
- Firma nie ponosi odpowiedzialności za utratę rzeczy pozostawionych przez Klienta w Apartamencie lub skradzionych z niego rzeczy w wyniku włamania, a także za ewentualne uszkodzenia samochodu na miejscu parkingowym lub garażu.
Postanowienia dodatkowe
- Klient podczas całego pobytu w godzinach od 8.00 do 18.00 pod specjalnym telefonem nr 91 311 11 12 może zgłaszać ewentualne awarie lub szkody.
- W przypadku, gdy Firma nie może wywiązać się z umowy wynajmu, ma ona obowiązek zaoferować Klientowi apartament w tym samym terminie o podobnym standardzie. Jeżeli Klient nie zaakceptuje zmiany Firma zwróci mu wszystkie wniesione opłaty. Klient ma prawo żądać 20% opłaty tytułem odszkodowania za niewykonanie umowy niezależnie od zwrotu wpłaconych środków. Nie dotyczy to okoliczności, za które firma nie ponosi odpowiedzialności, a powstałe w wyniku siły wyższej tj. wojna, trzęsienie ziemi, powódź, tsunami, pożar itp.
- Wszelkie dane osobowe Klientów będą przetwarzane wyłącznie w celu realizacji rezerwacji oraz w celach marketingowych, zgodnie z postanowieniami Ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997r.
- Klient dokonując rezerwacji wyraża zgodę na umieszczenie swoich danych osobowych w bazie Firmy.
- W sprawach nie uregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mieć będą przepisy Kodeksu cywilnego.